7signal ja Fujitsu Services Oy tarjoavat WLAN-verkkojen laadunvalvontaa palveluna – Peitto-palvelu mahdollistaa kokonaisvaltaisen langattomien verkkojen laadunvalvonnan

Alkuperäinen julkaisu Technopolis Venturesin aikaisen hautomotoiminnan aikana.

7signal ja Fujitsu ovat solmineet yhteistyösopimuksen WLAN-verkkojen laadunvalvonnan liittämisestä Peitto-palveluun. Langattomien verkkojen ylläpitopalvelu ja hallinta perustuvat 7signalin kehittämään Sapphire-laadunvalvontajärjestelmään.

“7signalin teknologian avulla pystymme takaamaan palvelutasosopimusten mukaista laatua myös WLAN-verkkojen ylläpidossa. Reaaliaikainen tieto verkon tilasta mahdollistaa sovellusten toimivuuden jatkuvan tarkkailun ja Sapphiren avulla meillä on koko verkon kattava näkyvyys. Pystymme nyt havaitsemaan häiriöt niin aikaisin, että ne voidaan korjata jo ennen kun ne vaikuttavat sovellusten toimintaan”, Fujitsun palvelukehityspäällikkö Mikko Elo kertoo.

7signal Sapphire on maailman ensimmäinen kattava ja jatkuvatoiminen järjestelmä, joka tarkkailee reaaliajassa sekä langattoman verkon että sitä hyödyntävien sovellusten ja päälaitteiden toimivuutta radioverkossa. Sapphire mahdollistaa palvelutasosopimukset (SLA) myös langattomiin verkkoihin, mikä on tärkeää liiketoimintakriittisissä ratkaisuissa.

Esimerkiksi varastoissa ja sairaaloissa langattomien verkkojen ja päätelaitteiden moitteeton toiminta on työskentelyn ehdoton edellytys, mutta varsinaisia hallintatyökaluja verkon jatkuvaan laaduntarkkailuun on vain harvoin otettu käyttöön. Ylläpito ei myöskään osaa tunnistaa ja reagoida tilanteisiin ajoissa, jolloin pienet viat pääsevät kasvamaan suuriksi ongelmiksi. Epäsäännöllisesti tapahtuvien vikatilanteiden selvittäminen jälkikäteen on usein vaikeaa, jopa mahdotonta.

“WLAN-verkkojen hyödyntäminen liiketoimintakriittisten sovellusten alustana edellyttää, että ylläpitäjällä on kattava näkyvyys koko verkkoon. Mielestämme laadunvalvontajärjestelmien tarjoaminen palveluna takaa parhaiten langattomien verkkojen jatkuvan ylläpidon, mikä vuorostaan edistää WLAN-verkkojen hyödyntämistä liiketoiminnassa laajemmin. Esimerkiksi kustannustehokkuutta lisäävä WLAN-puhelintekniikka yleistyy vasta kun laatu saavuttaa kiinteiden ja matkapuhelinverkkojen tason’, 7signalin myyntijohtaja Miika Salo sanoo.

Peitto-palvelu sisältää 7signalin Sapphire Eye -valvonta-aseman, Sapphire Carat -käyttö- ja hallintaohjelmiston sekä Sonar-testipalvelinohjelmistot. Valvontajärjestelmä suorittaa Eye-valvonta-aseman kautta eri tukiasemiin palvelun laatu- ja suorituskykymittauksia, lisäksi monitoroi päätelaitteiden ja kokonaisratkaisun toimintaa. Asiakkaan verkon suorituskykyä testataan Sonar-testipalvelinta vasten ja tulokset raportoidaan käyttö- ja hallintaohjelmiston Sapphire Caratin kautta. Ratkaisu mahdollistaa proaktiivisen vikojen tunnistamisen, raportointimahdollisuudet historiatietoineen sekä automaattiset hälytykset toimintahäiriöistä.

 7signalin Sapphire auttaa toteuttamaan yrityksen verkkoratkaisut käyttäjien, ei pelkästään teknologian vaatimusten perusteella. WLAN-verkkojen laadunhallinta voidaan näin integroida luotettavaksi ja toimivaksi osaksi yrityksen IT-palvelukokonaisuutta.

Lisätietoja:

Veli-Pekka Ketonen, toimitusjohtaja, 7signal, puh. 050 357 9700, Email veli-pekka.ketonen@7signal.com

Miika Salo, myynti- ja markkinointijohtaja, 7signal, puh. 040 540 0800, Email miika.salo@7signal.com

Mikko Elo, palvelukehityspäällikkö, Fujitsu Services Oy, puh. 046 878 0384, Email mikko.elo@fi.fujitsu.com

7signal

7signal on liiketoimintakriittisten WLAN-verkkojen jatkuvan laadun varmistava suomalainen teknologiayritys. Ainutlaatuinen valvontajärjestelmä seuraa automaattisesti langattomia verkkoja hyödyntävien sovellusten toimivuutta. Seurattavasta verkosta erillään toimiva järjestelmä hälyttää häiriöistä jo ennen kun käyttäjät huomaavat niitä, auttaa paikallistamaan ja korjaamaan verkon ongelmat, ja todentaa SLA-sopimusten mukaisen laatutason. Kokeneiden verkkoasiantuntijoiden perustaman yrityksen tavoitteena on edistää kiistattomia tehokkuushyötyjä tuovan WLAN-tekniikan hyödyntämistä mm. tuotanto- ja varastologistiikan ja kaupan alan sovelluksissa. Lisäksi järjestelmä nopeuttaa kustannustehokkaiden WLAN-puhepalveluiden käyttöönottoa yrityksissä. www.7signal.com

Fujitsu Services Oy

Fujitsu Services Oy on Suomen johtava tieto- ja viestintätekniikan palvelutoimittaja. Edistyksellisten ict-toimintamallien avulla helpotamme asiakkaidemme elämää Suomessa ja ulkomailla. Patja- ja Sohva-toimintamallit siirtävät kokonaisvastuun asiakkaiden perustietotekniikan ja operatiivisten sovellusten tukipalveluista, toiminnasta ja kehittämisestä Fujitsulle. Muita vahvoja osaamisalueitamme ovat muiden muassa liikkuvan työn palvelut, sähköinen asiointi sekä Microsoft-, SAP- ja EMC Documentum -pohjaiset ratkaisut. Maaliskuussa 2008 päättyneellä tilikaudella Suomessa toimivan palveluyhtiö Fujitsun liikevaihto oli 340 miljoonaa euroa. Yhtiö työllistää Suomessa ja Baltiassa 2 600 henkilöä. Suomen Fujitsu on osa maailmanlaajuista Fujitsu-ryhmää. Fujitsu Limited on maailman suurimpia ict-palvelujen toimittajia. Osaajaverkostoomme kuuluu 160 000 työntekijää 70 maassa. Patja ja Sohva ovat Fujitsu Services Oy:n rekisteröityjä tavaramerkkejä.  www.fi.fujitsu.com

www.net-lehti.com

Jaa artikkeli:
Facebook Twitter Linkedin
Kategoriat: Asiakasuutiset. Sisältää asiasanat , .

Leave a Reply

Your email address will not be published.