Pimee start-up kerää peukkuja

pimee_kuva1Kevät tulee, päivä pitenee. Tiesitkö, että aurinkolasit eivät riitä suojaksi? Lupasitko kavereillesi juosta maratonin? Ostitko urheiluauton, kun naapurikin osti? Tämä johtuu  liiallisesta valosta äkillisesti kaamosajan jälkeen. Pimee.fi markkinoi valotulppia korviin suojaksi liialliselta kevätpirteydeltä. 

Parodiasivusto leikittelee ajatuksella, pitäisikö kaamosmasennuksen torjumiseen tarkoitetuilla Valkee-korvavaloilla olla kesäinen vastineensa. Lisäksi Pimeen sivustolle on sisällytetty start-up yrittäjyyteen liittyviä lohkaisuja Red Herringistä, TULI-rahoituksesta sekä start-upin menestymiseen tarvittavasta osaamisesta. Sivustolla viestittiin, että Suomi tarvitsee paljon uusia start-upeja ja bisnesenkeleitä niitä rahoittamaan. Spinno peukuttaa samaa asiaa ja pitää myös pilkettä silmäkulmassa, vaikka samalla vakavissaan palvelee kasvuhakuisia yrittäjiä.

Parodiasivuston ideoivat ja toteuttivat Spinnon johtaja Tuomas Maisala (copy) sekä Spinnon free-lancer graafikko Jussi Virtanen (AD). Idea lähti liikkeelle yhdestä Spinnon sivuja koskeneesta tapaamisesta maaliskuun alussa 2011. Hetken hauduttuaan Pimee-sivusto pistettiin muun tiimin tietämättä pystyyn muutamassa illassa.

Aprillipäivänä lanseerattua Pimeetä on tykännyt 900 henkilöä neljässä päivässä ja uniikkeja kävijöitä sivustolla on ollut yli 6000. Twitter-viesteissä lentokoneen pilottia vastaava nimike pivotti (start-upin suunnanmuuttaja) herätti hilpeyttä. Mahtaako vapuksi olla jo Valkeen vajaan 1000 tykkääjän etumatka kurottuna umpeen?

Jaa artikkeli:
Facebook Twitter Linkedin
Kategoriat: Spinnon uutiset. Sisältää asiasanat , .

Leave a Reply

Your email address will not be published.